Over mij

Mijn foto
Reizen | wandelen | hardlopen | MTB trek- en toertochten | foto's | routes | natuur |lekker eten | werken in het buitenland

dinsdag 4 mei 2010

Wintersport

Vannacht begon het, zoals voorspeld, weer met regenen. De voorspellingen zeiden ook dat de regen de hele dag zou aanhouden. En dat het koud zou zijn. En dat het flink zou waaien. Deze keer uit het Noorden. Getver, weer wind tegen. Om tien uur zitten we op de fiets. Nadat een draaiwieltje van dat vasthouddingetje van de onderkant van de achterkant van de fietstas, met het verplaatsen en nog beter afstellen zodat de tas niet zou gaan klapperen, er maar helemaal van af is gevallen. Op het houten vlonder van het terras van het hotel, precies tussen de brede kieren in....

De route gaat over bekend terrein, maar dan andersom: Rockanje, Tinte, Brielle, Rozenburg, pontje naar Maasluis. Maar het weer is ongekend slecht. Veel, heel veel regen. En ook heel veel wind. Op het pontje staan we naast een scooter die ook naar Leiden gaat. Tenminste, er zit een sticker van Huisman Motoren op de kap. Een beetje jaloers ben ik wel, want hij is vast sneller thuis dan wij. Wij moeten zeker nog 3 uur fietsen. Maar hij heeft het vast kouder dan wij omdat hij sneller gaat. In Delft weet ik dat het niet zo is. Niet dat hij niet sneller gaat, maar dat hij het niet kouder heeft dan ik. Ik heb het kouder. Véél kouder. Mijn vingers zijn totaal 'vastgevroren' in stuurstand, schakelen gaat bijna niet meer. Ik krijg mijn handschoenen niet meer zelf uit. En ondanks al mijn high tech ademende en toch waterdichte spullen ben ik gewoon doorweekt. Drijfnat rijden we de stationshal van Delft Centrum binnen waar we droge sokken en shirts uit de tassen vissen. Het zou me niets verbazen als er straks in Opsporing Verzocht beelden van beveiligingscamera's worden uitgezonden van twee druipende mountainbikes en een male en female Caucasian, die zich verdacht maken omdat ze natte shirts uittrekken.

Geen opmerkingen: