Over mij

Mijn foto
Reizen | wandelen | hardlopen | MTB trek- en toertochten | foto's | routes | natuur |lekker eten | werken in het buitenland

zaterdag 19 februari 2011

MTB Toertocht Soest

Het is grijs buiten en er staat een straf windje als we uit de auto stappen in Soest en de fietsen van de auto halen. We gaan een toertocht bij MTB club Tempo doen. “Ik doe nog een laagje extra aan hoor”, zeg ik tegen H en pak nog wat thermogoed uit mijn tas. We schrijven ons in, in het clubhuis van Tempo en met een mini Mars gekregen van de organisatie gaan we de kou weer in en beginnen we aan het parcours. Er zijn veel deelnemers. De route gaat in het begin een stukje over de provinciale weg en over een grindweg en buigt dan af door het bos. Al snel volgt een mooie singletrack langs het spoor. H heeft ondertussen de helmcamera (die nu even op het stuur staat) aangezet. Hopelijk staat 'ie goed afgesteld want anders hebben we een twee uur durend filmpje van grijze lucht. Na wat kris-kas weggetjes die ook aardig op en neer gaan, rijden we tegen de pauze plek aan. Bij deze tocht wordt runderbouillon en een krentenbol geserveerd, beide zeer welkom! De pauze houden we kort want ik krijg het zo stilstaand snel koud. De route gaat verder, om de Soesterduinen heen (mooie zandverstuiving!) en er volgen nog een aantal leuke, hobbelige singletracks. Voor me zit een fietser met een iets lager tempo dan het mijne (zeldzaam!) en ik probeer hem op een recht stukje in te halen. Dat lukt, maar helaas ga ik in de kort daarop volgende bocht naar rechts onderuit en fietst hij mij weer voorbij. Zo komt er weer snel een einde aan mijn 'moment of fame' en zit ik de laatste 7 km weer achter hem. Nou ja, wel prima eigenlijk, want ik ben onderhand best wel moe geworden.

2 opmerkingen:

John Hardeman zei

En H? hoe waren de beelden?

Gr. J.

ReizigerC zei

Ha J, H gaat de beelden binnenkort laten zien.
Hou het blog ook maar in de gaten :-)