Over mij

Mijn foto
Reizen | wandelen | hardlopen | MTB trek- en toertochten | foto's | routes | natuur |lekker eten | werken in het buitenland

maandag 28 februari 2011

Rondje Klinkhamerplas Buitenom

Weer: grijs, straf windje maar wel droog, ongeveer 5C.
8 hardlopers onderweg, waarvan :
2 in het oranje
1 in het zwart (met muts)
1 in het zwart/wit
1 in het wit
1 in het blauw (ook met muts, en handschoenen)
1waarschijnlijk in het grijs want daarvan herinner ik me alleen het gezicht en de handen, en
1 in een camouflagebroek en een boormachine in de hand, maar die was aan het klussen.
6 hardlopers komen uit de tegenovergestelde richting, en zeggen allemaal gedag of groeten terug.
2 hardlopers lopen ergens voor me.
Tot zover de statistische gegevens.

Het is fris als ik de voordeur achter me dichttrek en begin aan mijn rondje Klinkhamerplas Buitenom. Ik heb handschoenen aangedaan en een muts meegenomen, die ik gelijk aantrek als ik kort stop om 'dynamisch' te rekken (niet meer statisch, want dat is zóó uit). Het eerste stuk heb ik wind tegen. Als ik het fietspad opdraai, tussen de penitentiaire inrichting en de A44 (running on the edge!), zie ik in de verte een oranje hardloper voor me lopen. Ai, een haas! Mijn hart maakt een slagje extra en ik krijg een licht zenuwachtig gevoel. "Daar moet ik voorbij!". Ik vind mezelf vreselijk kinderachtig, maar ik ga er toch sneller van lopen. Héél langzaam kom ik dichterbij. De oranje loper gaat ook linksaf, langs de buitenkant van de Klinkenbergerplas (die heet namelijk helemaal geen Klinkhamerplas). Ik kom steeds een stukje dichterbij. De oranje loper blijkt een staart te hebben en een loopster te zijn. Ik kom nog meer dichterbij. En net op het moment dat ik zo achteloos mogelijk wil gaan passeren, slaat ze linksaf, een weggetje naar de Klinkenbergerplas in! Dat is vast de straf voor mijn kinderachtige gedrag. Nou ja, tempo maar proberen vol te houden, gaat best lekker. Een paar kilometer verder zoek ik een nieuwe uitdaging. Omdat ik na het rekken niet meer op mijn horloge heb gekeken, wordt het: "zo lang mogelijk niet op mijn horloge kijken". Vanaf het moment dat ik het heb verzonnen, wil ik alleen nog maar de verstreken tijd zien. Toch lukt het me om niet eerder te kijken dan bij het bruggetje waar mijn rondje eindigt.
Als ik mijn horloge laat stoppen, lees ik 46'33" af in het schermpje.

Geen opmerkingen: