Over mij

Mijn foto
Reizen | wandelen | hardlopen | MTB trek- en toertochten | foto's | routes | natuur |lekker eten | werken in het buitenland

zondag 6 maart 2011

Rondje Zandvoort


Als we op de fiets stappen en de straat uitrijden, breekt de zon heel voorzichtig een beetje door. Er staat een straffe wind, en het is goed fris. We gaan  richting Zandvoort, via de MTB route van Noordwijk, verder naar Vogelenzang voor een pannenkoek bij de Oase, omdraaien bij Zandvoort en via de duinen weer terug. Tenminste, dat is het plan, ik hoop dat ik het haal. Niet zozeer kwa kilometers, maar kwa temperatuur. We zijn namelijk nog geen 10 kilometer onderweg, of ik doe al een extra shirtje aan, over de tig lagen die ik al aan heb. Later volgen ook nog de handschoenen van H (over de handschoenen die ik al aan heb), en de fiets overschoenen van H (over de fietsschoenen die ik al aan heb). 
Op de MTB route van Noordwijk krijg ik het weer een beetje warm. Pittige korte klimmetjes, leuke afdalinkjes, scherpe bochten, uitwijken voor boomwortels en -stronken. Op de route is het heel druk met andere MTB'ers, en in de duinen zijn er heel veel hardlopers en wandelaars.
Na Noordwijk volgens nog wat kaarsrechte trekvaarten met heel veel wind tegen. Ik krijg het gelijk weer heel koud, maar in de bebouwing van de Zilk en Vogelenzang kom ik weer een beetje bij.
In de Oase is het gezellig druk, er zitten veel hardlopers en fietsers. Na pannenkoeken en chocomel gaan we weer verder. H haalt me over om toch nog even verder te fietsen en via Zandvoort terug te gaan, want "vanaf nu hebben we bìjna geen wind meer tegen....'  Ja ja, dat ken ik, maar vooruit dan maar. En inderdaad. Voor ik het weet zijn we al in Zandvoort. De zon breekt nu bijna echt door (wat het gelijk een stuk aangenamer maakt) en via de duinen racen we met de wind in de rug terug. Ik rijd zelfs op het grootste blad voor! (komt bijna nooit voor).
In Noordwijkerhout wordt druk carnaval gevierd. Julius Ceasar staat buiten een café een sigaretje te roken, naast een vrouw in pyjama met zonnebril. Als we zouden afstappen en naar binnen zouden gaan, zouden we het leuk doen in onze fietskleding. Met helm.

Geen opmerkingen: