Over mij

Mijn foto
Reizen | wandelen | hardlopen | MTB trek- en toertochten | foto's | routes | natuur |lekker eten | werken in het buitenland

donderdag 13 juni 2013

Het Paradijs



Irfan zet ons af bij Emek Pansion in Soganli. Daar worden we begroet door twee puppies. Even later verschijnen er nog een paar tot er uiteindelijk acht om onze voeten heen lopen te kwispelen.



In Emek Pansion zijn we te gast bij Zeynep en haar ouders. We hebben een ruime en bijzonder sfeervolle grotkamer tot onze beschikking, die vol ligt met tapijten en kilims.
Buiten drinken we thee en laat ik me afleiden door het jonge hondengrut. Ze blijken verzot op het klittenband van mijn sandalen. Dan verschijnt moederhond, en alle puppies rennen op haar af om te drinken. Moederhond, grote schaapherdershond, is net als haar puppies, bijzonder lief, en wil graag aangehaald worden. 

Zeynep neemt me mee naar een nisje in de rotswand, waar een gordijntje voor hangt. Erachter is een nestje gemaakt vol met zachte kussen waar een trotse en zorgzame moederpoes een kitten van vier dagen zoogt. Verder lopen er nog een stuk of drie katten, en een aantal kippen rond. Het is duidelijk dat deze dieren het hier goed hebben, ze zijn allemaal goed doorvoed en helemaal niet schuw.

Zeynep is een goede kok. 's Avonds krijgen we versgebakken brood, yoghurtsoep, een (hout)ovenschotel met kip, aardappels en groeten, rijst en een salade van tomaat, komkommer, ui, bosui en peterselie. Verse pruimen, appelschijfjes met kaneel en honing en kersen als toetje maken het af.
Ook 's ochtends worden we weer verwend. Naast de gebruikelijke tomaat, komkommer en olijven is er ook verse feta, vers gebakken brood, eigengemaakte abrikozenjam, ei uit de oven, en zelfgemaakte loempiaatjes van filodeeg gevuld met kruiden en feta.

Het heerlijke eten, de honden, katten en kippen, de stilte en vooral de gastvrijheid en vriendelijkheid van Zeynep en haar ouders maken dat ik hier nooit meer weg wil. 


1 opmerking:

Michel H. zei

Hallo H en C,

Altijd leuk om C haar verhalen te lezen, niet dat H niet leuk is ;-)

Fijne vakantie en geniet ervan.

Groetjes aldaar.

Michel H.