Over mij

Mijn foto
Reizen | wandelen | hardlopen | MTB trek- en toertochten | foto's | routes | natuur |lekker eten | werken in het buitenland

zondag 1 mei 2011

Wandelvakantie


Technische details traject El Burgo – Ardales
Afstand: 20,85 km
Hoogteverschil: 450 m
Fysieke moeilijkheidsgraad: medium
Technische moeilijkheidsgraad: medium
Asfalt: 0 km
Trail: 20,85km

Net buiten El Burgo nemen we de Camino naar Teba, een onverharde weg die door olijfboomgaarden, hoog langs de Prado rivier omhoog klimt.
Onverhard+regen van de afgelopen dagen = modder.
Het is zwaar, door de stijging moet ik vaak afstappen en stukken lopen. Op de stukken waar ik kan fietsen, ligt het tempo laag. Ik haal niet meer dan 4, max 4,5 kilometer per uur. Boos bedenk ik me dat ik net zo goed een wandelvakantie had kunnen doen. Maar al mopperend (eufemistisch uitgedrukt) kom ik toch boven. We zijn ondertussen naar 800 meter gestegen en de weg blijft een paar kilometer op deze hoogte, met af en toe een afdalinkje en een klimmetje. Ik heb weer aandacht voor de omgeving en zie veel pijnbomen en mediterrane vegetatie, prachtig. Bij de Cerro Ermetica gaat het pad steil naar beneden, en een 7 kilometer lange afdaling volgt. Het pad zit vol gaten en kraters. De fles zonnebrand, die in mijn stuurtas zit, wordt af en toe gelanceerd en komt dan op ooghoogte voorbij vliegen. De afdaling laat mijn boze bui verdwijnen, ik zit weer te genieten.
Als we in Ardales zijn, vinden we dat het lunchtijd is en eten we Ensaladilla Russo (soort huzarensalade) en Matambre, een koude tapa van vlees en groente.

Geen opmerkingen: